Nazovite me
Imate pitanja? Ostavite nam ime i broj telefona i mi ćemo Vas nazvati.

Zdrave kosti i zglobovi

2017. 02. 21.

I sami možete učiniti  nekoliko stvari kako biste smanjili šanse od razvoja artritisa. Evo kako pomoći zdravlju svojih zglobova:

1. Pravilna ishrana
 Vašim kostima potreban je niz nutrijenata kako bi ostale zdrave i snažne. Uz namirnice bogate vitaminom C i E i kalcijumom izgradit ćete snažan mišićno-koštani sistem koji se može  boriti s degenerativnim stanjima i promenama.

Zeleno povrće – brokoli, zelena salata, rokula i kupus – bogato je kalcijumom i magnezijumom, što ga čini izvrsnim odabirom za jačanje kostiju, ali je dobro i za osobe sklone uznemirenosti, depresiji, visokom krvnom pritisku i nesanici. 

Orašasti plodovi poput badema, oraha i lešnjaka izvrstan su izvor kvalitetnih proteina, biljnih vlakana, omega-6 esencijalnih masnih kiselina koje smanjuju upale, a time i bolove. 

Mahunarke kao što su leća, pasulj polako otpuštaju energiju te tako povećavaju izdržljivost organizma i pridonose jačanju mišićne mase.

Plava riba, posebno sardine, bogate su je kalcijumom. Kad konzumirate sardine iz konzerve, jedite i kosti – tako povećavate unos kalcijuma. 

Izbjegavajte: gazirane i kofeinske napitke jer odvlače kalcijum iz kostiju

2.Vežbanje i istezanje
 Vježbanje nije samo dobro za vaše srce i zdravlje kardiovaskularnog sistema, nego  čuva i vaše kosti, mišiće i zglobove. Istezanje će povećati tonus mišića i povećati obim pokreta vašeg zgloba. Bitno je da se  se da se dobro zagrejete pre istezanja – istezanje bez adekvatnih vežbi za zagrevanje može dodatno proizvesti bol u zglobovima i čak dovesti do upale mišića.

3.Voda
Unosite dovoljne količine vode u organizam, pošto voda čini 70% zglobne hrskavice i pomaže u njenom podmazivanju kako se kosti ne bi trljale jedna o drugu. Služite se pravilom- osam čaša vode dnevno. 


4. Nemojte zaboraviti na vitamin D

Vitamin D poznati i kako „sunčani vitamin“ jer nastaje sintezom u našem organizmu pod utjecajem sunčeve svjetlosti ključan je za kosti jer je odgovoran za taloženje kalcijuma i fosfora u kostima i zubima. Oni se apsorbiraju iz crijeva upravo pomoću D vitamina. Dakle, on štiti kosti od gubitka minerala. Nova istraživanja otkrivaju kako vitamin D pomaže i u poboljšanju imunog Sistema. Vitamina D ima i u masnoj ribi, belanjku kao i obogaćenoj hrani kao što su sojino mlijeko, margarin, žitarične pahuljice za doručak...

5. Uzimajte kalcijum

Kalcijum je  najzastupljeniji mineral u ljudskom telu i najvažniji je za zdravlje kostiju. Uzimanje dovoljno kalcijuma pomoći će protiv osteoporoze i održati vaše mišiće, kosti i nervni system zdravima. U životnoj dobi od 19 do 50 godina preporuka 1 000 mg dnevno, za osobe preko 51 godine života 1 200 mg dnevno. Isto je i sa trudnicama i ženama u postmenopauzi. Kalcija najviše ima u mliječnim proizvodima, ali i zobi, brokoliju, tofuu, bademima, spanaću, soji, orasima i suvim šljivama.

kalcijum, osteoporoza, kosti i zglobovi, vitamin D

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja. Više informacija klikom na dugme "Prikaži detalje".
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja. Više informacija klikom na dugme "Prikaži detalje".