Nazovite me
Imate pitanja? Ostavite nam ime i broj telefona i mi ćemo Vas nazvati.

Pobedite prolećni umor

2017. 03. 10.

Pobedite prolećni umor

Nakon duge i hladne zime naš organizam se prilagođava vremenskim promenana, dužim danima i višim temperaturama. Pojavom sunčanih dana trebalo bi da se osećamo odmornije i raspoloženije uz mnogo više energije. Kod nekih ljudi, nasuprot tome, dolazi do pojave konstantnog umora i lošeg raspoloženja. U tom slučaju govorimo o tzv. prolećnom umoru. Neki od pokazatelja ovog stanja su pospanost, umor, loša koncentracija, slabost, lose raspoloženje, glavobolje..
 

Da li ste znali  da svaka druga osoba ima problema sa prolećnim umorom, a smatra se da je glavni uzrok tog stanja- nedostatak vitamina i  minerela.

Najčešći je nedostatak vitamina C i B kompleksa. Naime, zime je ishrana dosta jednolična, sa manjim unosom svežeg povrća i voća. Unos vode u zimskim mesecima je takođe znatno smanjen što dovodi do toga da telo teže izbacuje štetne toksine iz organizma.
Usled loših vremenskih prilika zimi smanjena je i fizička aktivnost. Boravak u prirodi, šetnje i rekreacija su u većini slučajeva svedene na minimum, a nedostatak sunca i čest boravak u zatvorenim prostorijama dovodi i do nedostatka D vitamina.

Pojedini faktori- pušenje, alkohol, stress i povećanje telesne težine  još dodatno produbljuju ovo stanje i osećaj zamora.

Prolećni umor najčešće traje oko 4 nedelje, ali ako se simptomi pojavljuju i nakon tog perioda, tada je već reč o hroničnom umoru. U tom slučaju bi trebali posetiti lekara  proveriti da li je uzrok konstantnog umora neka infekcija, anemija, hipotireoza ili neko drugo oboljenje.

Tokom zime je smanjeno lučenje serotonina zaslužnog za dobro raspoloženje, što utiče da se neki ljudi u proleće osećaju bezvoljno ali je to stanje prolaznog karaktera i ne treba ga mešati sa depresijom. Podjednako pogađa osobe oba pola i svih starosnih grupa, tako da se može javiti i kod zdravih osoba.

Prolećni umor ne zahteva lečenje, ali je neophodno obratiti pažnju na zdravu ishranu, unos vitamina D, vitamina C i B kompleksa,  a takođe je potrebno povećati i svakodnevni unos vode u organizam.

umor, stres, kurkuma, vitamin D, vitamini, prolećni umor

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja. Više informacija klikom na dugme "Prikaži detalje".
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja. Više informacija klikom na dugme "Prikaži detalje".