Nazovite me
Imate pitanja? Ostavite nam ime i broj telefona i mi ćemo Vas nazvati.

Namirnice za jačanje kostiju i zglobova

2019. 12. 03.

Očuvanje zdravlja kostiju i zglobova sve više dobija na značaju kako postajemo stariji.

Ozbiljna oboljenja poput osteoporoze i artritisa mogu u velikoj meri uticati negativno na kretanje.

Adekvatna ishrana može na potpuno prirodan način pomoći da se pokrenu bolni zglobovi i ojačaju kosti.

Najbolje bi bilo da doručak može obezbediti dnevnu dozu hranljivih materija za zglobove i kosti.

Ljudi koji su fizički neaktivni i koji dosta vremena provode u kući ili stanu rizikuju da dožive ogromne probleme sa kostima i zglobovima. Da bi se to izbeglo, pored korigovanja ishrane, neophodno je da kao rutinu uvesti i neku fizičku aktivnost poput lagane šetnje, yoga i slično.

MLEČNI PROIZVODI – izvor Kalcijuma

Bez kalcijuma kosti  neće imati potrbnu čvrstinu, a svaki pokret zglobova će biti nepodnošljivo bolan. Kalcijum se delimično može uneti u organizam putem hrane, a ostatak se može nadoknaditi dijetetskim dodacima na bazi Kalcijuma.

ZELENO LISNATO POVRĆE

Spanać, kelj, kupus, zelena salata, prokelj i slično povrće u sebi ima dosta kalcijuma, ali i vitamina C i selena. Porcija od jedne šolje ovih zeleniša u sebi sadrži 250mg kalcijuma, odnosno 25% preporučenog dnevnog unosa.

VITAMIN D

Ovaj vitamin se retko javlja u hrani, pa se često dešava da ljudi imaju problem zbog nedostatka ovog vitamina.

On je međutim veoma važan, jer pomaže organizmu da lakše apsorbuje kalcijum.

Najčešći način za unos vitamina D u organizam je putem sunčevih zraka, ali ako živite u mestu gde nema uvek mnogo sunca, morate ga nadoknaditi putem hrane I dijetetskih dodataka na bazi vitamina D

Boravak na suncu minimalno 15 minuta je sasvim dovoljan da se skupi neophodna količina vitamina D.

MASNA RIBA

U njoj se nalazi sav potreban vitamin D, ali i veoma zdrave omega-3 masne kiseline. Najbolji izbor bi bio sveže meso tune ili konzervirana tuna (u vodi, ne u ulju), kao i losos i sardine.

ŽUMANCE 

Dva jajeta dnevno su dovoljna da unesete nutrijente za ceo jedan dan, a žumance je posebno važno zbog prisustva velikih količina vitamina D. Žumance važi za najbogatiji deo jajeta.

ŽITARICE

Osim što predstavljaju izvor veoma važnog kalcijuma, u njima se može pronaći jednako značajan vitamin D. Kao što smo rekli, najbolje bi bilo da ih konzumirate za doručak, ali ih slobodno možete uključiti i u druge obroke.

Odlično idu uz jogurt i komadiće svežeg voća. Važno je uzimati cela zrna, ali i i hleb i peciva od integralnog brašna.

Osim što ćete ojačati kosti i zglobove, poboljšaćete i metabolizam, varenje i telesnu težinu

 

VITAMIN C

On ima sposobnost da vrši obnavljanje tkiva, pa i hrskavice koja se nalazi u sastavu zglobova.

Vodite računa da ga uzimate svakodnevno u neophodnim količinama, koje ne bi smele da prelaze 2000mg dnevno.

Žene u postmenopauzi bi trebale da ga uzimaju i u vidu suplemenata.

Namirnice bogate C vitaminom :

CITRUSNO VOĆE

Narandže, limun, grejpfrut, limeta i mandarine

BOBIČASTO VOĆE

Posebno se ističu borovnice i maline, jer su bogate antioksidansima i polifenolom, zaslužnima za podsticaj jačanja celokupnog skeleta. Pored toga tu su i kupine, ribizle, godži bobice i brusnice.

PARADAJZ

Zahvaljujući vitaminima C i K, paradajz je veoma poželjna hrana kod obolelih od artritisa, ali i svih ostalih koji žele da ojačaju svoje kosti i zglobove.

K vitamin za zaštitu od preloma i raka kostiju:

ŠLJIVE

Ovo voće, pogotovo u sušenom obliku, sadrži veliku količinu vitamina K. Ako ih redovno jedete, biće uvećana gustina вaših kostiju, a samim tim i njihova čvrstina. Preporučuju se i dijetetski dodaci na bazi vitamina K2.

kosti, jačanje zglobova, pravilna ishrana, jake kosti, čvrsti zglobovi, kalcijum, vitamin D

 

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja. Više informacija klikom na dugme "Prikaži detalje".
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja. Više informacija klikom na dugme "Prikaži detalje".