Nazovite me
Imate pitanja? Ostavite nam ime i broj telefona i mi ćemo Vas nazvati.

Namirnice bogate vitaminom K2

2019. 06. 17.

U zadnjih 100 godina se drastično promenio način života čoveka, što se prvenstveno odrazilo na njegovu ishranu.

Hrana savremenog čoveka je izuzetno oskudna korisnim materijama, poput vitamina K2. Ukoliko se ove materije ne nadoknađuju sa vremena na vreme, mogu dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema.

Pozitivan efekat vitamina K2 na organizam je otkriven tek 2006. godine i od tog perioda je dozvoljena njegova upotreba kao dodatak ishrani. U prirodnim namirnicama se pretežno nalazi vitamin K1, dok su izvorišta vitamina K2 malo oskudnija.

Natto

Natto je tradicionalni japanski specijalitet. Sastoji se od soje i blagotvorne fermentisane bakterije, koji stvara lepljivu mrežu nad sojom. Natto u sebi sadrži izuzetno veliku količinu K vitamina (u 100 g ima 1000mg vitamina K2). Ovaj specijalitet ima trostruku strukturu, a svaki element strukture se zadržava različiti vremenski period u sistemu za varenje.

Fermentisani sir

Svi fermentisani sirevi, kao i plavi sir i feta sir u sebi sadrže umerenu količinu vitamina K2. Vitamin K2 se takođe može pronaći i u drugim tvrdim sirevima npr. cheddar, dok se u mekšim sirevima nalazi samo mala količina vitamina K2.

Povrće

Najveća količina vitamina K1 se nalazi u povrću i to u blitvi, kelju, španaću i salati. Izvorišta K2 su fermentisana i izuzetno kisela jela (kiseli kupus, kefir).

Crevni trakt

Naučnici su u prošlosti smatrali da se u crevnom traktu nalaze bakterije, koje sintetišu i vitamin K1 i vitamin K2, ali to je osporeno skorijim istraživanjima, kojima je dokazano da bakterije učestvuju samo u stvaranju vitamina K2.

 

Preporučena dnevna doza

Vitamin K2 je biološki najaktivnija vrsta porodice K vitamina. Njegova struktura je veoma slična strukturi vitamina K1 i K3, sa jednom jedinom razlikom da se vitamin K2 stvara i u organizmu.

Doza za odrasle

Odraslom čoveku je potrebna mala količina K2 vitamina, što se lako može obezbediti zdravom ishranom. Kako je organizam sposoban da vitamin K1 pretvori u vitamin K2, treba samo voditi računa o tome da se u organizam pravilnom ishranom unese dovoljna količina vitamina K1.

Stručnjaci instituta Linus Pauling preporučuju 120 mcg K vitamina za odrasle muškarce, a 90 mcg za žene. U slučajevima kada je apsorbcija vitamina K2 sprečena iz nekih razloga, potrebno je uneti veće količine vitamina K.

 

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja. Više informacija klikom na dugme "Prikaži detalje".
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja. Više informacija klikom na dugme "Prikaži detalje".