Nazovite me
Imate pitanja? Ostavite nam ime i broj telefona i mi ćemo Vas nazvati.

Kalcijum - za čvrste kosti

2017. 09. 14.

Kalcijum je najvažniji mineral koji ulazi u strukturu kostiju i zuba. Čak 99% od ukupne količine kalcijuma se nalazi u zubima i kostima. Kosti se stalno troše i obnavljaju, a svaki dan se u kostima može razmeniti i do 700 mg kalcijuma. Osnovni izvor kalcijuma potrebnog za kosti nalazi se u telesnim tečnostima i ćelijama. Bez obzira što je ta količina veoma mala, ipak je veoma važna za pravilnu regulaciju velikog broja ćelijskih aktivnosti. Tu pre svega mislimo na funkcije mišića i živaca, koagulaciju krvi, hormonska delovanja i mnoge druge aktivnosti.

Veoma je važno u ranom detinjstvu i mladosti  izgraditi čvrste kosti, kako bi se kasnije sprečio gubitak koštane mase koji uzrokuje osteoporozu. Smanjeni sadržaj kalcijuma kod dece nastaje kada je unos manji od 250 mg kalcijuma dnevno. Kalcijum se stalno troši čak i kod dece i zbog toga je potrebno obezbediti dovoljan unos mleka, voća i povrća u organizam.

Redovna fizička aktivnost pomaže u stvaranju koštane mase i  sprečava gubitak kalcijuma. To se ne dešava kod laganih fizičkih aktivnost ( npr.šetnja ), nego je potrebno povećati opterećenje tela – npr. trčanje, preskakanje konopca,skakanje i slično. Bilo bi dobro baviti se sportom u koji su uključena i deca, najmanje pola sata dnevno. Unosom dovoljne količine kalcijuma u mladosti sprečavamo uzroke nastanka bolesti u kasnijem dobu. U nekim životnim fazama ili u slučaju već nastale bolesti, kalcijum se može nadoknaditi dodacima ishrani, koji obezbeđuju potrebne dnevne unose kalcijuma u organizam.

Najbolja kombinacija vitamina za organizam čine kalcijum zajedno sa vitaminom D, magnezijumom, cinkom i K vitaminom. Oni deluju udruženo i na taj način pomažu lekovita svojstva i  absorbciju kalcijuma.

Povećan unos kofeina smanjuje pozitivno dejstvo kalcijuma.

Namirnice sa visokim sadržajem kalcijuma su : mleko i mlečni proizvodi, žitarice, zeleno povrće,  koštunjavo voće, riba, tropsko voće, bobičasto voće, kopriva, cimet i drugo.

Nedostatak kalcijuma može se manifestovati u vidu glavobolje, nesanice, astme, alergije, bolova u mišićima, problema sa organima za varenje, smanjenim rastom dece, stresa , problema sa štitnom žlezdom..

osteoporoza, kalcijum, vitamin D, magnezijum, koštana masa

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja. Više informacija klikom na dugme "Prikaži detalje".
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja. Više informacija klikom na dugme "Prikaži detalje".