Nazovite me
Imate pitanja? Ostavite nam ime i broj telefona i mi ćemo Vas nazvati.

Čudotvoran D-vitamin

2017. 01. 19.

Vitamin D- čudotvoran dodatak ishrani.

Dokazano je da vitamin D smanjuje rizike  nastanka raka, infarkta i prevremene smrtnosti, a pozitivno dejsto ispoljava i kod depresije. Postoje i mnoga druga pozitivna dejstva ovog vitamina, za koja možda niste znali, a o kojima će sada biti reči. Preporučene dnevna doza ovog vitamina je 7000 IU jedinica.
Koja su još pozitivna dejsta vitamina D?

Održava nivo holesterola
 Kod žena koje su prebrodile klimaks uz odgovarajuci unos D vitamina postiže se dobar nivo holesterola u krvi. Prema istrazivanju iz 2014.godine, žene koje su tokom dve godine uzimale 1000 miligrama kalcijuma i 400 IU jedinica D vitamina dnevno imale su smanjenje LDL nivoa tzv. “ lošeg” holesterola u krvi za 4.5 mg/dL.Takođe, nadoknada vitamina pomaže i kod tzv. “ dobrog”, HDL holesterola.

Poremećaj rada štitne žlezde
 Smanjenjem broja sunčanih sati uglavnom raste potreba za unosom D vitamina. Nedostatak može prouzrokovati osećaj umora, slabljenje imuniteta i posle dužeg perioda mogu se javiti smetnje u radu štitne žlezde.
 

Smanjuje mogućnost nastanka mioma na materici
Miom na materici se smatra dobroćudnim tumorom, koji nastaje na zidovima materice. Mogu dostići veličinu grejfruta i zbog toga mogu biti izuzetno bolni i neprijatni , dok se mali miomi gotovo I ne osete. Prema studiji iz 2013.godine, D vitamin ima veliku ulogu u sprečavanju upravo ovog oboljenja. U starosnoj dobi između 35 -49 godine pravilan unos D vitamina može smanjiti nastanak mioma za 32%.

Usporava process gojenja
Nakon određenog životnog perioda postajemo nesvesni ćinjenice da li se gojimo I kojom brzinom se odvija taj process u našem telu. Unos D-vitamina usporava ovaj process. Prema istraživanjima obljavljenim u “ Journal of Women’s Health”  časopisu, žene preko 65 godina starosti, koje su imale nedostatak vitamin D ugojile su se za kilogram više u periodu od 4,5 godina.

Vid se manje oštećuje
Oko pedesete godine počinje i vid da nam se oštećuje zbog oštećenja očne šupljine. Uzroci toga ne nastaju samo zbog starosnog doba ili genetike, nego na to utiče i stil života : kod nepušača, fižiči aktivnih ljudi I onih koji uzimaju dovoljnu količinu D-vitamina manja je mogućnost oštećenja vida. Prema istraživanjima smatra se da je čak 7 puta veća mogućnost nastanka oštećenja vida u period nakon klimaksa, ukoliko se ne unose potrebne doze D vitamina.

Bolja pokretljivost i funkcija mišića
Istraživanja navode da svaka treća starija osoba padne u svom dobu barem jednom godišnje. Ovo se može korigovati sa unosom D vitamina : dnevno 3300 UI utiče da se ovaj procenat smanji na polovinu. Unos potrebne količine AD vitamina utiče na bolju funkciju mišića, pošto je njegova funkcija da obezbedi bolju iskorišćenost kalcijuma u organizmu. Nedostatak ovog vitamina može izazvati bolove u zglobovima I mišićima, grčeve i podrhtavanje, što nakon unosa ovog vitamin može veoma brzo prestati.

Ove namirnice sadrže najviše vitamina D

Riba

Opšte je poznato da riba sadrži obilje nutrijenata, a losos je definitivno jedan od najboljih izvora vitamina D. Međutim, ne može svako da priušti kupovinu ove namirnice, pa je dobra vest da ga možete naći i u konzerviranoj tunjevini ili sardinama.

Mleko

Verujemo da se nećete začuditi što se na ovoj listi našla namirnica uz koju su odrasle mnoge generacije. Samo imajte na umu da mleko sa manjim procentom masnoće ima i manje vitamina D.

Jaja

Naravno, kao i sa ostalim namirnicama, ni sa jajima ne treba preterivati, a najbolja su organska i sveža, proizvedena na farmi gde su kokoške na otvorenom.

Svinjetina

Ako volite meso, najbolji način da povećate unos vitamina D je da jedete više svinjetine. U suštini, meso generalno nije najbolji izvor ovog vitamina, ali od svih vrsta mesa, svinjetina ga sadrži najviše, naročito kad su rebarca u pitanju.

Obogaćene žitarice

Pretpostavljamo da ste do sada verovatno sto puta pročitali kako cerealije ne predstavljaju baš najbolji izbor za doručak. Ali, kao i sa ostalom hranom, sve zavisi od toga kako se hranite i koliko konzumirate ovu namirnicu. Ukoliko ne preterujete, biće odličan izvor nutrijenata, uključujući i vitamin D – najbolje bi bilo da pre kupovine pročitate deklaraciju.

Šitake pečurke

Nažalost, vitamina D nema mnogo u biljnom svetu, a izuzetak nisu ni pečurke - od svih vrsta najviše ga sadrže šitake. Jednostavno ih ubacite u omlet i dobili ste ukusan obrok pun D vitamina!

vitamin D, holesterol, depresija, kosti

 

 

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja. Više informacija klikom na dugme "Prikaži detalje".
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja. Više informacija klikom na dugme "Prikaži detalje".